Visie op Utrecht

GezinDe CDA visie op mensen
Het CDA gelooft in de kracht van mensen in hun gemeenschappen. Mensen staan niet alleen en kunnen het niet alleen. Zij hebben familie, vrienden, buren, kennissen nodig, meer dan professionals en (overheids)instanties. Zij maken fouten en hebben soms pech. Maar zij vinden kracht in elkaar.

UtrechtUtrecht CSDe CDA visie op de samenleving
Een gezonde samenleving is een samenleving waar mensen naar elkaar omkijken. Dit is de samenleving die wij in Utrecht willen: wij helpen elkaar. Wij wachten niet tot een ander het doet, of de overheid. Wij mogen wel op de steun van de overheid vertrouwen. De overheid moet kaders stellen en veiligheid bieden. Utrecht is een dynamische, levenslustige stad.

Hamer rechtDe CDA visie op de overheid
Een gezonde overheid neemt de zorg op zich voor diegenen die zich niet kunnen redden, ook niet met de hulp van hun netwerk. Zij is terughoudend in bemoeienis en teveel willen regelen. Zij weet dat te veel bemoeienis tussen natuurlijke verbanden in gaat staan. En zij is daarom bescheiden. Haar taak is overzicht houden en alleen helpen waar nodig.

Een gezonde overheid zet het geld van de gemeenschap daar in, waar het echt nodig is. Wij vinden dat je als politieke partij vooral je gezond verstand moet gebruiken. Besturen in plaats van schreeuwen en handelen in plaats van beloven.