22 juni 2017
door Jeroen Bronswijk
Reacties uitgeschakeld voor Dankzij CDA wordt grofvuil wachtlijst teruggedrongen

Dankzij CDA wordt grofvuil wachtlijst teruggedrongen

Eerste stap in oplossing afvalproblematiek gezet. De gemeente gaat het systeem van de grofvuilophaaldienst aanpassen. Vrachtwagens gaan vaker naar andere wijken rijden als ze tijd over hebben. Fractievoorzitter Sander van Waveren vroeg vanmiddag om actie tijdens het Vragenuurtje. Er gaat … Lees verder

22 december 2016
door Jeroen Bronswijk
Reacties uitgeschakeld voor Wilhelminawerf: slimmer parkeren en garantie voor roeiers op Merwedekanaal

Wilhelminawerf: slimmer parkeren en garantie voor roeiers op Merwedekanaal

Aan de Kanaalweg 59, beter bekend als de Wilhelminawerf, worden 167 nieuwe woningen gebouwd. Op initiatief van CDA en D66 krijgt het bestemmingsplan bovendien een betere parkeeroplossing en komt er handhaving in de binnenhaven. Twee gezamenlijke moties van beide partijen … Lees verder

8 december 2016
door Jeroen Bronswijk
Reacties uitgeschakeld voor Méér maatwerk en méér budget voor huishoudelijke hulp

Méér maatwerk en méér budget voor huishoudelijke hulp

Utrecht krijgt meer maatwerk bij huishoudelijke hulp. Het CDA pleitte sinds het ingaan van de Wmo2015 voor een verbetering van huishoudelijke hulp. In de nieuwe regels werd zwaar gekort op het aantal uren hulp dat kwetsbare mensen kregen. Vandaag stemde … Lees verder

11 november 2016
door Jeroen Bronswijk
Reacties uitgeschakeld voor Veiligheid wordt beter en meer middeldure huurwoningen in Utrecht

Veiligheid wordt beter en meer middeldure huurwoningen in Utrecht

Belangrijke CDA voorstellen aangenomen tijdens het slotdebat Dankzij het CDA wordt de veiligheid in Utrecht verbeterd, komen er meer middeldure huurwoningen en wordt er werk gemaakt van verenigingsondersteuning. Deze plannen van het CDA zorgen ervoor de samenleving weer voorop komt … Lees verder