Ons programma

Op deze pagina leest u in het kort meer over het verkiezingsprogramma en onze standpunten. Het CDA Utrecht is een volkspartij van en voor gewone mensen. Samen werken we aan Utrecht. Voor de nieuwe gemeenteraad van 2014- 2018 schreven we het verkiezingsprogramma: ‘Hart voor de stad, oog voor de samenleving’

Sander van Waveren met Sybrand Buma, Ruth Peetoom

“Door te luisteren naar initiatieven van de buurt, los je problemen makkelijker op.”

De visie van het CDA voor Utrecht
Het CDA wil zich laten leiden door ideëen van bewoners van de stad. We horen graag van bewoners wat er speelt in hun wijk. Daarover kunnen zij ten allen tijde contact opnemen met de fractie. Lees ook onze visie op mensen, de stad en de gemeente.

De CDA-uitgangspunten
Het CDA staat in het politieke midden en heeft een lange traditie in het bestuur van Nederland. Wij baseren onze politiek niet op belangen, maar op overtuiging. Onze uitgangspunten kunt u hier vinden.

Belangrijke thema’s voor u en het CDA
Voor het CDA hebben bewoners van de stad Utrecht prioriteit. Daarom krijgen bepaalde thema’s nadrukkelijk de aandacht. Bent u benieuwd waar de focus voor het CDA ligt? Klik dan hier voor een verzicht van onze standpunten per thema.

Het CDA bij u in de buurt
Voor het CDA is de plek waar u woont belangrijk. Uw wijk moet leefbaar en veilig zijn. In het verleden is het CDA voor verschillende wijken opgekomen en ook nu zijn zij nog voortdurend punt van aandacht. Wilt u weten wat wij met uw wijk voorhebben? Klik hier voor een overzicht.