door Jeroen Bronswijk
Reacties staat uit voor CDA wil snel meer fietsparkeerplaatsen in Utrechtse binnenstad

CDA wil snel meer fietsparkeerplaatsen in Utrechtse binnenstad

Fietsen_Smakkelaarsveld_Flickr_Oopsfotosnl_by_nc_20In en rond de binnenstad moeten veel meer fietsklemmen, -beugels en ‘nietjes’ op straat komen. Daarvoor pleit het Utrechtse CDA vandaag voor. Het aantal bezoekers van de stad groeit en steeds meer komen op de fiets. Er zijn snel maatregelen nodig zodat veilig en makkelijk stallen voor iedereen mogelijk blijft. Lees verder →

Reacties staat uit voor Ratten Kanaleneiland worden aangepakt

Ratten Kanaleneiland worden aangepakt

ratDankzij CDA slaan gemeente en Mitros handen ineen

De gemeente gaat zich samen met Mitros actiever inzetten om ratten uit Kanaleneiland weg te jagen. Het CDA had na klachten van veel bewoners om de maatregelen gevraagd. Lees verder →

Reacties staat uit voor CDA: Gemeente moet inzetten op MBO-stages

CDA: Gemeente moet inzetten op MBO-stages

ROC - Victor van WerkhoovenDiscriminatie, achterstand en uitval aanpakken

CDA Utrecht springt vandaag in de bres voor MBO’ers die geen stageplek kunnen vinden. De fractie wil dat de gemeente actief gaat bijdragen aan de stagebemiddeling tussen MBO-scholen en bedrijven. Veel MBO-jongeren ondervinden problemen bij het vinden van een stageplek. Vaak met studievertraging of uitval tot gevolg. Lees verder →

15 juni 2016
door Doena ten Hoor
Reacties staat uit voor CDA Utrecht vraagt aandacht voor ondersteuning van ‘brussen’

CDA Utrecht vraagt aandacht voor ondersteuning van ‘brussen’

Raadslid CDA Utrecht Marloes MetaalHet CDA maakt zich zorgen over brussen in Utrecht. Dat zijn broers en zussen van kinderen met een ziekte of een handicap. Uit onderzoek van het Nederlands Jeugdinstituut (NJi) van vorig jaar blijkt dat brussen een grotere kans hebben om later psychische problemen te ontwikkelen. Het CDA ziet graag dat hulpverlening en informatievoorziening voor deze broers en zussen toegankelijker wordt. Lees verder →

9 juni 2016
door Doena ten Hoor
Reacties staat uit voor Plannen moeten bij de stad passen

Plannen moeten bij de stad passen

Fractievoorzitter CDA Utrecht Sander van WaverenHet CDA brengt vandaag een heldere boodschap: investeringen in de stad moeten aansluiten bij de realiteit. Utrecht is een van de snelst groeiende steden en dat vraagt om investeringen in en ondersteuning van de samenleving. Bij de algemene beschouwingen van de voorjaarsnota pleit het CDA voor ruimte voor gezinswoningen, verenigingen, kleine ondernemers en een toegankelijke overheid. Lees verder →