7 juli 2016
door Jeroen Bronswijk
Reacties staat uit voor CDA wil af van duur gesubsidieerd Staffhorstpand

CDA wil af van duur gesubsidieerd Staffhorstpand

Raadslid CDA Utrecht Bert-Jan BrussaardZet in op sociaal ondernemerschap in de wijken waar het nodig is

CDA Utrecht wil dat het Staffhorstpand zo snel mogelijk verkocht wordt. Daar pleitte CDA- raadslid Bert-Jan Brussaard vanmorgen voor in de commissievergadering. Wethouder Jansen wilde het voor 10 jaar verhuren, maar brengt het op aandringen van het CDA terug naar maximaal 5 jaar. Lees verder →

30 juni 2016
door Jeroen Bronswijk
Reacties staat uit voor Noem het buurtje bij de naam

Noem het buurtje bij de naam

20140714 CDA Utrecht --¼ LNRD Photography-4Gemeente gaat herkenbare buurtnamen gebruiken in communicatie

De gemeente Utrecht gaat in de communicatie en service richting burgers en ondernemers zoveel mogelijk de buurtnamen van de stad in plaats van de ambtelijke, geografische namen hanteren. De CDA-fractie diende hiertoe een motie in tijdens de bespreking van de Voorjaarsnota die door de wethouder werd overgenomen. Lees verder →

30 juni 2016
door Doena ten Hoor
Reacties staat uit voor Extra inzet gemeente voor MBO-stages

Extra inzet gemeente voor MBO-stages

Na een oproep van CDA Utrecht gaat de wethouder werk maken van MBO-stages. De fractie maakt zich zorgen over MBO-ers die moeilijk aan een stageplek komen en vroeg om een gemeentelijke aanpak. Jongeren die geen stageplek kunnen bemachtigen, lopen studievertraging op of vallen zelfs uit. Lees verder →

27 juni 2016
Reacties staat uit voor CDA fracties bezoeken Utrecht Science Park

CDA fracties bezoeken Utrecht Science Park

USPDe Bilt, Utrecht en Zeist in gesprek op de Uithof

Vrijdag 24 juni j.l. zijn de fracties van het CDA uit drie aangrenzende gemeenten op de Uithof op werkbezoek geweest om te spreken over regionale samenwerking rond het Utrecht Science Park. Voor Utrecht, Zeist en De Bilt is het Science Park een belangrijke plek op het gebied van de werkgelegenheid en het ondernemersklimaat. Vanuit de drie de gemeenten reizen dagelijks duizenden studenten én werknemers naar de Uithof. Lees verder →

16 juni 2016
door Jeroen Bronswijk
Reacties staat uit voor CDA wil snel meer fietsparkeerplaatsen in Utrechtse binnenstad

CDA wil snel meer fietsparkeerplaatsen in Utrechtse binnenstad

Fietsen_Smakkelaarsveld_Flickr_Oopsfotosnl_by_nc_20In en rond de binnenstad moeten veel meer fietsklemmen, -beugels en ‘nietjes’ op straat komen. Daarvoor pleit het Utrechtse CDA vandaag voor. Het aantal bezoekers van de stad groeit en steeds meer komen op de fiets. Er zijn snel maatregelen nodig zodat veilig en makkelijk stallen voor iedereen mogelijk blijft. Lees verder →