19 april 2016
Reacties staat uit voor Bereikbaarheid Utrecht wordt slechter

Bereikbaarheid Utrecht wordt slechter

Foto: ikgaverder.nl

Rijkswaterstaat voorziet ruimtegebrek door nieuw verkeersplan – CDA wil actie van minister

De nieuwe verkeersplannen van de gemeente Utrecht leiden mogelijk tot opstoppingen op snelwegen en provinciale wegen rond de stad. Het terugdringen van het autoverkeer in de stad zal juist een averechts effect hebben. Lees verder →

14 april 2016
Reacties staat uit voor College nalatig bij stadsverwarming Leidsche Rijn

College nalatig bij stadsverwarming Leidsche Rijn

20140714 CDA Utrecht --¼ LNRD Photography-10CDA krijgt toezegging onderzoek naar kosten voor bewoners

Het college van B&W heeft te laat en te langzaam gereageerd op signalen over stadsverwarming. Die conclusie trekt het CDA na het raadsdebat van vandaag. De fractie diende samen met PvdA en ChristenUnie een motie van afkeuring in over het beleid van het college. Lees verder →

24 maart 2016
Reacties staat uit voor Nieuwe regeling voor Utrechtse erfpachters

Nieuwe regeling voor Utrechtse erfpachters

CDA-Utrecht logo nieuwDe regeling waarmee Utrechtse erfpachters de grond onder hun huis voordelig in eigendom kunnen krijgen, moet weer worden opengesteld . Een raadsmeerderheid van CDA, D66, VVD, SP, ChristenUnie en Student&Starter heeft het college gevraagd met een voorstel te komen. Lees verder →

24 maart 2016
Reacties staat uit voor Ruimte voor evenementen in Castellum Hoge Woerd

Ruimte voor evenementen in Castellum Hoge Woerd

Raadslid CDA Utrecht Bert-Jan BrussaardMaar met oog voor de buurt

CDA Utrecht wil dat wethouder Geldof meer ruimte geeft aan Castellum Hoge Woerd, maar daarbij de buurtbewoners niet uit het oog verliest. De fractie vindt het voorliggende plan met 47 evenementen daarom niet passend. Castellum Hoge Woerd is een prachtige plek waar de historie van de omgeving tot leven komt, maar wel midden in een woonwijk ligt. De overlast moet voor bewoners aanvaardbaar blijven. Lees verder →

17 maart 2016
door Jeroen Bronswijk
Reacties staat uit voor Belangrijke stap in herontwikkeling jaarbeursgebied

Belangrijke stap in herontwikkeling jaarbeursgebied

CDA-Utrecht logo nieuwCDA plaatst kanttekening bij parkeerafspraken

De Utrechtse CDA-fractie heeft als enige fractie in de raad vanavond ‘bedenkingen’ ingebracht bij de Ontwikkelovereenkomst tussen het college en de jaarbeurs. De fractie heeft het college opgeroepen om nadrukkelijker vast te leggen dat de raad in de toekomst vrij is om zelf verkeersplannen te maken. Lees verder →