CDA Doet!

Het Oranje Fonds organiseert ieder jaar, samen met duizenden organisaties in het land, NL Doet; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. NL Doet zet de vrijwillige inzet centraal en stimuleert iedereen om een dag(deel) de handen uit de mouwen te steken. Dat er dit jaar in het hele land ruim 300.000 personen aan NL Doet een bijdrage hebben geleverd, is een absoluut record. Het zou mooi zijn als een aantal daarvan op deze manier wordt gemotiveerd om ook op andere dagen in het jaar vrijwilligerswerk te gaan doen.

Het CDA is trots op vrijwilligers die belangeloos een bijdrage leveren aan een leefbare samenleving en omkijken naar elkaar. Juist op een dag als NL Doet willen we hiervoor onze waardering kenbaar maken door zelf ook de handen uit de mouwen te steken. Dat was voor een grote groep actieve Utrechtse CDA-leden niet tegen dovemansoren gezegd. Zij staken afgelopen zaterdag de handen uit de mouwen bij Emmaus Domstad en buurthuis de Uithoek.

Bij Emmaus Domstad mochten we een letterlijk een kijkje in de keuken nemen, de tuin omspitten tot het ophalen en sorteren van artikelen voor de kringloopwinkel. Ook in het buurthuis is hard gewerkt met een prachtig aangelegde moestuin als resultaat. Gedurende de dag was er volop gelegenheid te spreken met bewoners, vrijwilligers en betrokkenen. De leuke en leerzame dag werd afgesloten met een drankje en een waardevolle ervaring rijker.

De CDA-leden willen hierbij graag de bewoners van Emmaus Domstad in Parkwijk en buurthuis De Uithoek bedanken voor de gastvrije ontvangst en leuke klussen. Wij hebben ervan genoten!

Reacties gesloten.