CDA bezorgd over geschuif met bewoners Kanaleneiland

Sander van Waveren (foto: D. Meulemans)In Kanaleneiland worden veel flats gerenoveerd, zo ook door woningbouwcorporatie Portaal. Onder andere door ervaringen met de asbestflats vorig jaar worden de bewoners tijdens die renovatie elders gehuisvest. Het CDA vindt dat een goede zaak. In dit geval vindt die tijdelijke huisvesting echter plaats in woningen op ‘Eiland 8’, waar nu studenten gehuisvest worden. Die moeten nu, eerder dan verwacht, hun huis uit.

Fractievoorzitter Sander van Waveren: “Dit geschuif leidt tot tenminste twee extra verhuisbewegingen per woning, dat is niet erg handig. Bovendien is het project op Eiland 8 (aan de Marshallaan) juist bedoeld om continuïteit en leefbaarheid te borgen.”

Het CDA heeft daarom vandaag aan het college gevraagd hierover met Portaal in gesprek te gaan. De wethouder heeft dit toegezegd. Het CDA houdt vinger aan de pols.

Heeft u vragen over dit bericht? Neem contact op met Sander van Waveren: 06-14367390, s.van.waveren@utrecht.nl.

Reacties gesloten.